4

hoh??

Posted by jackfred on Monday, March 22, 2010
"Aduh matilah kita kali ini. Esok kiamat nih".. Keluh Awang kerunsingan.

"Kenapa Wang?" Soal Qd sambil sibuk menekan butang Esc pada keyboard dari tadi.

"Mu ade rokok D?"... soal awang kepada qd..

"Takdok.. gi ar beli wang". Tokleh nak buat kerja kalau gini..

"Mu Nek, ade?".. Soal Awang yang masih kebingungan..

Takdok gok Wang… moh kite pergi beli ar. Sekejap je nih.. jawabku selamba sambil tanganku masih gagal melepaskan mouse..

"Doh gini ar, daripada kite dok ngadu takde rokok, ape kate, kite bertiga pergi beli. Adil sket. Semue oghang tinggal keje.. gane?" Awang memberi cadangan..

"Aku bereh wang".. jawabkku sambil mata masih melekat pada skrin computer.

"Qd, mu gane?".. Tanya Awang selepas Qd semacam tidak mengendahkan cadangan awal wang tadi. Jelas di raut wajahnya, banyak lagi kerja yang belum disiapkannya.

"Kalau korang pergi berdua je, aci tak?" Qd mengeluarkan cadangan..

Awang : ohh.. sedap mu.. orang laen ade keje gok. Doh, mari ah ramai-ramai..

Qd : tokleh Wang, mu da banyak siap.. Aku ni, site plan pon takdok lagi.. jelas Qd merayu simpati Awang..

"Dok kisoh ar mane-mane, doh, mari duit sini, aku dengan anep pergi beli. Doh siap ar Nek.." gesa Awang seperti tidak seberapa gemar dengan jawapan Qd.. alih-alih, aku plak jadi mangsa kemarahan Awang…

"Aku gini jela.. siap dah.. mari ar".. aku terpaksa melepaskan mouse dengan hati yang penuh kerunsingan untuk mengikut Awang ke kedai..

Sejurus Awang dan aku menutup pintu rumah sewaan, kami bergerak menuju ke tangga, kedengaran suara Qd terjerit-jerit dari dalam rumah.

"Awang!!!! Awang!!!!..."

Awang : Mende gok ? owoh.. Ajok pergi taknok, nok pesang macang-macang pulok.. jawab awang dalam keluhannya sambil melepek di tepi tangga.

Qd : ko nak pergi kedai E ke , kalau gitu aku nak kirim topup sekali.?

Awang : hoh??....

Tiba-tiba keadaan menjadi sunyi.. macam ada mende yang tak kena dengan soalan Qd tadi.

Aku dan Awang berpandangan…
Awang sedikit-demi sedikit, mula memalingkan badan dari memandang Qd, dan badannya mula sedikit bergetar. Aku, perlahan-lahan menahan genangan air mata sambil sebelah tanganku menutup mulut juga tidak sampai hati menatap Qd.

Marah Awang dah tidak membara lagi.. Awang cuba mengawal gelaknya..

Awang : kedai E?......aku dok pergi kedai E, aku nok pegi Seven E je. Bakpe?.. HAHAHAHAHAHA…

Oleh kerana malu tersalah sebut, Qd Sepantas kilat, tanpa menjawab soalan Awang, terus berlari masuk kerumah semula.

Pukul 3 pagi di flat PKNS seksyen, kedinginan pagi dipanaskan dengan deraian setan Aku dan Awang sepanjang perjalanan membeli rokok ke kedai E.

4 Comments


ape kate ko masukkan QD dalam persatuan salah cakap,hahahhaa...


hehe.. jangan.. nanti wa jugak yang susah..


woi!!
woi!!
ape ktuk-ktuk aku ni??
kuang aja..
hehehe..


ehem2...hai qd~~~

:D

Copyright © 2009 OPTIMISME All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.