1

hati-hati dengan ayat-ayat..

Posted by jackfred on Monday, August 09, 2010
pukul 8:13 malam..


okeh nept.. settle..

aku : thanks Jhon..

Jhon : kih kih kih..

aku : apsal lu gelak Jhon?

Jhon : takde, muka ko nampak laen bila rambut pendek.

aku : hahahaha.. macam sial..( muka ketat )

selepas menggayakan 2,3 style di depan cermin saloon soul creation milik Jhon, aku pantas mencari sebatang rokok di dalam beg yang di letakkan di atas sofa di ruang privasi kedai Jhon.

aku : jhon, wa kuar kat depan tu jap.. pekena rokok sebat..

Jhon. ok.

baru 2,3 pam aku bagi makan paru-paru aku, lalu 2 orang budak sekolah rendah lengkap berpakaian baju melayu, songkok, suar sekolah dan 'Q snuker' terjulur keluar muncungnya dari dalam beg sekolah yang di sandang mereka.

mereka memerhatikan aku dari jarak jauh. semakin lama, semakin dekat perjalanan mereka menuju kearahku. heh.. budak sekolah.. lagak aku sambil menghembus asap rokok ke udara.

setibanya betul-betul mereka melintas di depanku, salah seorang menyapa.

budak 1 : bang, abang ni pelakon ke??

aku : kenapa?

budak 2 : takdelah, cutting rambut abang macam Matthew Mcconaughey la..

ZAAASSS!!!
ZAAASSS!!!

bersepai 2 orang budak sekolah tadi aku tendang ala-ala Ip Man. seorang terperusuk di dalam longkang berhampiran, dan seorang lagi berusaha menyelamatkan diri, cuba untuk keluar dari kesempitan bawah kereta Jhon.

aku hembuskan asap rokok terakhir sambil memeluk tubuh..

"Lu orang, dengar sini baik-baik. Jangan samakan aku dengan artis itu. setahun lebih aku tunggu nak dapat tune rambut ni. kalau lu orang mau ini rambut punya stail, lu orang boleh mintak brader Jhon kat dalam tu setting'kan.."

baik bang, baik.. rayu kedua-dua budak sekolah tersebut sambil melutut..

dah, pergi tuisyen elok-elok.. snuker tu, lain kali boleh main..


1 Comments


boooooooooooooooo~~~

Copyright © 2009 OPTIMISME All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.