4

keluhan

Posted by jackfred on Saturday, October 17, 2009
kebelakangan ini, hidup aku di hantui macam-macam mende. kerja, belajar, keluarga, kawan-kawan dan kucing-kucing orang sebelah rumah.. semua ni masalah. aku selalu mengeluh. hari-hari mengeluh. PENAT, LETIH, MENGANTUK, BOSAN dan ARGGHHH!!!!..

tapi bila kadang-kadang aku sempat terfikir, aduh.. ' kenapa mesti macam ni.. ini kan hidup. ada senang, ada susah. ada atas, ada bawah. mengadu dalam hati sama yang di atas sana kan dah cukup. kenapa mau mengada-ngada mau mengeluh?' tanyaku pada diri sendiri..

disebabkan sempat lagi berfikir, alhamdulillah.. aku dapat lagi menyanyi lagu Jarvis Cocker keriangan, menggelakkan diri sendiri sebab lemah dan akhirnya, menulis sedikit luahan hati.

kenapa mesti mengeluh? tak kuat langsung!!.. tapi.. untuk ketika ini sahaja. mungkin lagi dua minit, aku mengeluh kembali.. mmmhhhh... aku rase sebab aku kurang berfikir la.. so, aku nak berfikir sekarang.. jom isap rokok dulu..

4 Comments


facts bout life...
we always remember to complain when we feel bad...but always forget to thank when we feel glad...after all...mengeluh is somekind of medium we use to speak to ourself...so its good because at least it shows that we kept our eyes wide open and respond to the environment around us...!!so mari mengeluh!!!hahah...peace!!


tah... mari mengeluh bersama.. haha.. paece!!


ha,yg tu aku xsetuju.mengeluh ialah hobi org2 yg gagal & kedana & pemalas...mahal rezki~hehe.byk lagi medium yg boleh utk kita luahkn.daripada mengeluh lebih baik kita muhasabah diri~yeah~


ayat last yang tk besh tu...

Copyright © 2009 OPTIMISME All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.