6

Dari Sydney ke Venice

Posted by jackfred on Wednesday, July 15, 2009
Tengahari tuh…

“Anne, ko kim salam kat Rabitah Hanim eh..” pesan aku pade Anne, awek kepada member aku, Wan, semase dalam perjalanan pulang dari sekolah..kami satu batch, cme laen2 klass, form two.. “ko cakap kat die,aku kim salam… aku ajak stady sesame malam ni. Kat dewan makan.”. pesan aku lagi penuh dengan nada memain kepade Anne tadi dengan harapan, anne anggap serius, sebab aku malu..

Aku memang ade minat kat sorang girl nih. Die classmate aku. Tapi aku xberani nak tegur die, biaselah.. bajet malu2 cool gitu.. rabitah ni, kegilaan pelajar2 laki laen kat skolah Seberang Temerloh tuh..comel.. tapi, aku nak buktikan, hanye cinta sejati yang mampu dapat gadis se’cool’ die.

Petang tuh..

“Anept, tadi Anne pesan kat aku, Rabitah kate malam ni ok”.. pesan wan, balak kepade anne tadi yang baru lepas berdating dengan awek die, Anne, pada petang yang same.

“PERGHH!!!!”... aku punye nak melompat, klu bleh tembus siling tingkat 2 blok asrama tu,, gua lompat beb.. lompat beb.. klu bleh tembus la..kalau la..klau xbleh xpe la..

Dalam kepale aku, malam ni, nak pakai jersi MU belang2 putih biru yang baru kadir wakafkan kepada aku miggu lepas. Tulah baju paling style aku penah ade mase tuh. Budak2 Hostel yang laen, specificnye, Roomate aku yang laen hanye mampu bengkek menahan kemarahan berbaur dengki, sebab kadir bagi kat aku baju tuh. Sebab kadir tau.. hanye aku dan die sebenarnye true UNITED.. Baju MU, minyak rambut tancho wan, suar camel ade poket kat tepi, satu2 satunye suar outing aku mase form two, pastu selipar nike yang ringan gile time tuh.. kegilaan gak tuh... Aku cam biase la. Artis mane bleh terlepas pandang dunie fesyen nih. Pergh.. bergaye habis la aku malam nih.

Malam tuh..

Aku seperti luarr biase nye, awal gile sampai. Dress up da mmg sejam sebelum da . rekod mengadap cermin paling lame dalam idup telah terpecah arituh....Pasangan2 len, blom sampai lsgi di tempat yang sepatutnye. Aku dduk bersendirian di barisan tengah meja2 di dalam dewan makan tuh.. dulu aku selalu kutuk orang2 yang biasenye ngengade ngade makan kat situ. Tetibe arini.. aduh… Biasenye, mmg barisan meja tu lah tempat bertenet yang paling halal pade warden. Xpenah2 aku terpikir nak dok situ. Selame nih, dok meja hujung2 jek. Tepi tingkap. Bajet cool la dok tepi tingkap.padahal port2 junior looser2 yg x ber’awek’…

Selepas berberape minit menunggu, setelah penat mate mebilang pasangan yang mule memenuhi, meja makan barisan tengah, rabitah masih belum muncul. “Kang die kencing aku wan ni”. Celake. Bentak aku dalam ati. Perkare2 sebegini, mendajal member,biasenye, aku kepalenye.. tak msutahil die nak kianat aku malam ni. Die penah kene dengan aku sebelum ni.. hamper same situasinye… “sial wan..”

Tetibe, cahaye putih bersinar berkilauan, diiringi asap2 puith ala2 semburan di atas stage,….

sesusuk tubuh, wajah, diiringi lagu seroja dari search,….”terpancar sejalur.. cahaya….” Nyanyi abg amy..

senyuman seorang gadis yang bakal mempamerkan wajah dan senyuman paling aku tunggu dalam idup aku selama nih,…
menjelma…..

Owh rabitahku…

Walaupon realitynye, die hanye pakai suar trek itam kaen licin, pastu sweater mak die, PDRM ade tulis kat belakang sweater tersebut, tapi…… tadi….. aku Nampak die yang laen… Betul.. tadi die macam puteri seroja…asyik gile aku…..

Hati aku dengan x semena2, berdegup kencang ala ketukan drum oleh Sid slipknot… kerusi yang aku sedang duduki seperti digam pengkianat negara…aku kaku…

inikah di namakan cinta???..... yeahhhh…. cinta pertamaku….

satu teguran merdu, ……..diiringi satu senyuman yang menikam,……. satu lengok yang lemah gemalai…… menarik kerusi,….. bersedia untuk menyahut cintaku, ……….

” Cukup!!!!!!!!. , Cukup!!!!....”
Mate, telinga, hidung dan betis aku, semua da cramp… arghhh…. Siot tol la penangan di sapa puteri nih….

“Assalamualaikum…”

6 Comments


nep..
aku tak boleh blah bace ayat citer ko nih,rabitah ni, kegilaan pelajar2 laki laen kat skolah Seberang Temerloh tuh..comel.. tapi, aku nak buktikan, hanye cinta sejati yang mampu dapat gadis se’cool’ die,pehhhh aku tak rase aku mcm tuh...apepun aku terharu...huhuhu...cume mgkn masing2 pun bersalah, aku yg salah paham n aku terEMO,huhuhu...sampai hari nih aku mcm tak percaye aku boleh jumpe ko lagi, aku sangka aku tak kan penah jumpe ko lagi n ko dh hilang...


haha.. emo gile ko tot... hahaha.. ko ni..mane ko tau.. aku kan budak laki.. ko mane tau ramai yg minat ko..haha.. ala tot.. kate deal aku nak kuarr cite kite ni.. klu cam ni, xde sambungan da la pasni.. hahaha...


gile ah nep!apsal ko tak abeskan???
cilako...aku tgh khusyuk tetibe stop..arghhhh!!!


alah alah...
sambung la..
pe nih...
dah janji kan..
huhuhuh...
sedih aku...


sambung plizzz...

hero n heroin dh ada ni...
ape lg... sambung la cepat...camim tk saba ni nk gelak....hehehe....


hehe.. camim ngat ni cite kelakar ke?? haha..
orait2..
nanti anept sambung.. masih mencari ruang waktu tuk menaip..

Copyright © 2009 OPTIMISME All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.