7

thanks beb..

Posted by jackfred on Thursday, September 03, 2009
thanks to Tom and Hery..

kalau takde lu orang, aku ingat aku da mati da di hari jadiku hari ni.

2 sept 2009
11:00 malam

dah dua hari perot aku sakit. memulas tak tentu hala. ikut suka dia. aku ingat sakit biasa. tapi malam ni, memang aku da tak tahan. 'ya allah, sakit ape kau bagi aku ni'. aku masih mampu bertahan. 'jap lagi ok la ni..'


3 sept 2009
4:00 pagi

aduh.. apsal laen macam sakit aku ni. sabar.. 'jap lagi ok la ni. sangkaan ku lagi..' selang 5 minit sakit makin menjadi-jadi.. aku da tak sedar ape yang berlaku time tu.. aku terbaring mengkrekot di dalam bilik menahan kesakitan.

4:30 pagi
'tom, boleh tolong anta aku pergi klinik? '.. naseb bek Tom belom tido. perut aku da macam sial ni. sepantas kilat Tom mencapai Jacket nye, terus mengambil kunci kereta. 'weh aku nak ikut gak weh..' pinta Hery.. aku da tak sedar mende dah time tu. masuk-masuk dalam kete, sakit perot aku ni da bertambah sakit. ape yang aku ingat, Tom bawak kete macam pelesit kota. laju cam haram.. aku da tak peduli, janji setan dalam perot aku ni keluar. 'weh, baring la, lega sikit..' pesan Tom dan Heri berselang..

5:00 pagi
setelah singgah di berberapa klinik yang kononnya 24 jam tutup, Tom terus shoot pegi hospital.

5:15 pagi
'nep, da sampai hospital..' ujar Tom sebaik kereta diberhentikan.aku yang tersedar kereta berhenti, terus keluar mencari arah mana yang hendak dituju. sesampai di hospital, aku di minta menunggu giliran untuk mendapatkan rawatan. betullah orang hospital ni. aku ni yang tinggal tak mati je lagi ni, boleh diorang buat sambil lewa membiarkan aku menangis, mengerang menahan kesakitan. tak patot betul..

setelah mendapat dua injecetion di bahu dan tangan, doc menyuruhku mengambil x-ray di bahagian badanku. aku semakin cuak menanti keputusan. sakit perot ape sampai x-ray nih. aduh.takkan sebab rokok kot.

6:00 pagi
sakit awak ni, berkemungkinan gastrik ataupon acid overflow. kate doktor cina tu tanpa satu ayat kepastian selepas melihat x-ray aku. makan ubat yang saya bagi ni. kalau ubat ni da habis, still tak ok, u kene datang jumpe i balik. katanya.. tak meyakinkan langsung.. di sebabkan aku da malas nak berurusan dengan pihak hospital, aku malas nak menyoal die banyak-banyak.. terus ok, dan keluar dari bilik pemeriksaan tuh.


sepanjang hari ni, aku memang bergantung 100% dengan ubat ni. sakit je, wa telan, memulas jek, wa telan.. tak sanggup menahannye lagi..


kalau nak cerita pasal hospital kerajaan aku post entry laen nanti. yang penting skang, kalau takde Tom and hery and ubat doc ni, belum tentu aku boleh menaip entry ni. thanks beb..

7 Comments


thnak god everything is ok now..hope u will get better soon..jgn la bukak pose ngan rokok je, if u did la kan.take sumthing heavy dl.hehehe..but if skt lg, go for another round of check up, bukan nak mendoakan, but who knows rite?bnyk org dah terkena..take care


tulaa bro,rock,rock gak tp kesihatan kne jage beb...jagalah perut anda kerana segala penyakit adalah berpunca dari perut lu...k,ave a gudday!


thanks tia.. aku bukannye berbuke dgn rokok.. mak aku marah.. ni sebab jadula pemakanan aku tak teratur. ni doc tu cakap la..

MR BREAD : yeah, aku lupe, rockers pon boleh kena sakit perut.. insaf da ni..


hopefully, everything will b ok after this, nak call ko tanye kaba..takut ganggu ko rest.rest bnyk2 k.mkn on time la..if boleh amik nasi la dulu,if boleh, avoid amik ice, minum hot drinks..sahur mkn la skit ape2 pun..bulan pose nie, tkt xde energy.sorry salah anggap ko bukak pose ngan rokok.glad u didnt do dat.get well soon k.ape2hal bgtau la..text je..anything if takde masalah, i'll help.get well soon.tk cr..ala..jgn la mention nama..dah tak anonymous la cm nie..hehehe


nie mace alasan doksey poso jah nie,haha


sayangilah perut anda setiap hari. =)


tu la.. aku skang da tak berani nak semberono dengan perut nih..

inadiaz : hahaha.. bukan sakit lapar beb.. pedih beb.. kene selalu makan ubat.. jadi, alang-alang kene selalu makan ubat,g drive thru wat muke tak malu mintak chicken mc deluxe satu. hahahaha..

Copyright © 2009 OPTIMISME All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.