2

menang bergaya...

Posted by jackfred on Saturday, August 29, 2009
sedap gak roti telur mak masak ni.. 'anep!!!!! cepat la bongok... da pukul 7:30 ni.. jerit abangku macam orang kene sawan babi..' yela.. tunggu la ngok!!! balas aku selamber sambil sempat lagi menghirup air kopi mak buatkan..

aku : mak!!! anep pergi dulu..

mak : duit belanje ngan bapis..

aku : beres boh..

aku capai beg Hiker hitam aku, ibarat nicholas cage bergegas, seperti itu la lagak aku pagi tu.. aku sarung selipar jek, sebab kasut sekolah aku tak sempat kering pasal kene buang dengan adik aku semalam.. ade ke kes aku curi duit tabung die wat beli junk food kat kedai belakang, balasan nye kasut sekolah aku dalam longkang?? rebel betul..

'apahal pakai beskal aku?.. pakai la beskal ko.. bodoh betul..' bentak aku sebab abang aku pakai basikal aku pagi tu..

'arghhh.. ni beskal aku gak..' jawab abang aku selamber..

arghh.. rider pro tak kisah pakai machine ape pon.. memang aku hebat.. perut da isi, tenaga da membare ibarat lepas makan biskut tiger..

aku dengan bapis, mengambil posisi bersedia untuk berlumba... on your mark.. get set...

gampang... maen tipu.. jalan dulu... cilakak... arghhh... hero takkan kalah kalau hati murni...

selekoh pertama di ambil, stand basikal aku berapi di asah abangku di simpang pertama keluar taman perumahan menuju ke sekolah.. basikal die da la macam kete malaysia.. abis semua nak bergegar.. beskal aku teknologi Jerman.. steady... tak payah la.. kalau da looser, tak payah la nak pakai basikal sedap aku tu.. takkan menang nye.. hati ko busuk..

jarak antara sekolah dan taman perumahan ada la dalam 3 kilo.. jadi setiap hari akan ada perlumbaan basikal antara aku dengan abangku, dan rakan-rakanku dari latar belakang keluarga yang berbeza..

selekoh pertamaku cemerlang..aku mengekori rapat dari belakang... yess!!!!!! jalan lurus.. aku mengerahkan semua kederatku untuk memotong abangku di jalan lurus.. die lembap.. dengan hanye kerlingan macho Takumi, aku memintas si lembap itu...

yeasss!!!!!!..

ayam... heh.. aku meninggalkan die jauh di belakang ku.. sayup kelihatan kelibat budak lembap sedang berusaha mengejarku..

sampai di satu selekoh terakhir, aku tersangat yakin, jika lap ni di ambil ala-ala valentino rossi, confirm aku menang bergaya lagi, dan abang aku takkan ajak berlumba lagi.. ko bukan lawan aku..

entry lap..yeahhh.... tetibe.. damn... screeetttttt.... tayar belakang machine aku jamm... basikal yang aku tungang hilang kawalan.. jahanam...

kedeboom, pang, kebabo....

basikal melayang.. dengan kelajuan 120 km/j, masekan aku sempat berfikir secara rasional untuk mengawal diri dan engine aku.. celake... aduh....

abangku berhenti di tepi jalan...

'padan muke..!!! jangan berlagak sangat.. aku saje loosekan rantai biar ko kalah.. hahahhaha!!!!!...' gelakan setannya menguasi segenap ruang di dalam kepale hotak aku...

celake..

aduh.. macam ni ke abang??.. aduh.. kesudahannya, abis siku aku tersiat kulit, baju sekolah da jadi baju celoreng askar.. seluar da koyak rabak... tiba-tiba aku ternampak nicholas cage menghulurkan tangan mengangkatku naek...

' u're amazing dude.. it just a pain.. just continue your schoolday and you will be a legend like me..' pesan nicholas lagi dengan senyuman.. dengan penuh selamber aku bangun, berjalan menapak menuju ke sekolah, di pimpin nicholas...

abang aku bersepah kene bantai dengan bapak aku lepas balik sekolah.. puas ati aku..

kali ni aku menang bergaya...

2 Comments


kah!kah!kah!waaaa...biar kalah,janji ati puas!!!!hehehee....weh,ko ade bakat ah buat cerpen kelakar nep...hehehe.nnt ajar aku!


hahahha.. taik lu... lu lagi kelakar dari wa.. jangan nak ngengada.. hahaha.. ape ce beb?

Copyright © 2009 OPTIMISME All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.