7

BOHSIA, jangan pilih jalan hitam..

Posted by jackfred on Sunday, May 03, 2009


aku xpaham ape yang ade dalam kepale anak yusuf haslam ni.... cukup la dengan isu rempit yang merosak lagi menyakitkan kepale satu malaysia ni.... ditambah pulak dengan mende yang terang2 senang gile merosakkan minda budak yang memang tahap tu je pemikiran die..

memang la papar realiti sebenar, tapi aku rase satu malaysia da tau kot BOHSIA tu ape..
yang die pegi suap lagi minda2 jahil dengan adegan2 bohsia yang semua orang tau kenape mereka dipanggil bohsia tu, watpe?????

nak suh kite terbiase ngn mende2 camtu?? aduh.... aku la.... tolong la.. wat la duit dengan cite laen....banyak lagi realiti idup kite ni orang malaysia... setinggan ke, cite life aku sebagai student archy ke... tahan jugak.. boleh gak motivate budak2 supaya nak belajar kat U... selamatkan la industri perfileman n moral bangsa malaysia yang smakin bangsat ni....

didik la minda2 budak yang memang minda die tahap tu jek... tolong la.... sanggup ke orang hina melayu lagi.. da la..... tolong la... malaysia boleh!!!!!!!

7 Comments


btl2...
x semua org dpt amik bende yg positif dr jalan citer tu...
kebanyakannye akn menjadikan citer tu sebagai titik permuulaan dorg utk jd bohsia...
lbh kurang mcm tunjuk ajr kpd org2 yg nerfikiran senteng.....


mmm.. aku memang xpegi tengok da citer2 gini.. klu ko perasan, dalam 10 tahun ni.. malaysia da produce bape banyak cite2 camni??
maksud aku cite2 cam rempit, impak maksima, kl menjerit, bohsia... aduh... nampak x effect die ape??

makin bersepah mat rempit kat ats jalan tu, bohsia xpayah cite la.. da macam biase da aku tengok.. bukan mnede pelik..

pengaruh media.... sebab tu director kena wat "MOVIE" bukan stakat duit jek..


btl2.....
cube wat mcm citer dr luar negara...
yg menunjukkan kemajuan teknologi dorg...

JeckyllJellya says:

aku tgk citer ni las week..
xbes lnsung..
byk dialog dlm cter ni klu dak2 tgk mest diowg ikot..
cthnye cam dak2 skola aku..
da pndai ckp 'wak lu' 'doh'
pas2 ape lg r carut2..
dr mne diowg tgk pon aku xtau..
citer yg kosg.xde pengjran lnsung.
arghhh..aku xna tgk citer ni..
sume gara2 roxstar!


ok..it is true dat by revealing those kind of story it shows da bad side of Malays..personally, aku pun xsuka dgn sum part of da movie which is very harsh n memalukan to watch..but, kidos i gave to syamsul s he at least he used his talent to the max..so,s the conclusion..use our talent to the max sbb we dont know the impact dat we can leave to the world or other people's eye


ok.. selepas berberape kepale membuat kesimpulan cerita ni, aku x menyalahkan samsul wat cite tuh.. at least he's trying...
tapi..
please somebody...
life kite kat malaysia ni, it' is not all about rempit or impak maksima or watsoever..
look around..
life is beatiful.. put it in screen...

i do believe in kreativity..

please somebody...
malaysian dahagakan cerita yang ade input...

give us some...

p/s: cerita phone book, lakonan collin farrell. pakai satu location jek. filem badget murah gile gaban..dekat pondok talipon je scene die..

tapi crite??? aku bagi 9 out of 10..

i do believe in creativity...


creativity??????..
i do agree dat our film makers shud use more creativity in producing gud films..but the reality is, their main concern is the profit that they can make from it..n thus all people can value creativity as u, her or him can...we r different..every person's perception is different..people desires are different..

Copyright © 2009 OPTIMISME All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.