6

tipu sunat...

Posted by jackfred on Monday, May 04, 2009
mmm... aku baru je balik makan dengan katoy dari kedai mamak kat bintang. aku xtau ape name kedai tu... men makan je... bosan2 lepak berdua jek, bukak cerita mase zaman budak2 dulu.... zaman persekolahan aku.... bile cite2 zaman skolah dulu... banyak mende nak dikongsikan... tapi yang paling aku ngat, adalah skill menipu mak aku.... skill ni aku practikkan dengan adik aku, Hakim...

kebiasaanya, aku akan sampai rumah lambat sikit dari adik aku, yang mane skolah die dekat cikit dengan rumah aku... parent aku bagi die basikal je suh g skolah.... 5 minit, sampai...
aku kene naik bas tambang.... skolah aku jauh cikit, kat town..."ceh pakai ayat town, macam la besar sangat townnye"..hehe..

selepas tamat waktu persekolahan...


sampai2 je kat umah, adik aku cam bese ar die... mengeluarkan ayat lakonan paling bergaya pada aku...." penat tul la kat skolah tadi... kerja umah belambak... abg anep, jom makan...lepas makan kite wat homework... " hahaha.... saje je die cakap kuat2 depan mak aku....aku pon, jom!!!!.... mak aku pon berbunyi la...." tengok tu Tila, contohi la abang2 ko ni.... ni asik tengok tv je kerjanya...."

adik pompuan aku wat donno jek... die da paham perangai kitorang.... naseb baek, die pandai cover line jek....xpe, sebab die pandai cikit... abis kuat mak aku cakap camtu jek.....klu kitorang... 3 ari 3 malam bebel klu x dapat top 5 dalam ranking kelas...mmm...

lepas2 makan, masuk bilik,... lepak2 ngn adik aku jap, mmg saje malas mandi ni.... bak kate adik aku, politik..... kene pandai... hahahha... aku berkongsi bilik dengan adik aku ni.... dengan x pakai baju, suar skolah, die suar kaler biru, aku ijau.... bukak buku.... xcakap banyak ni... betul2 lepas makan, trus bukak buku teks....pastu disusuli membuka buku latihan..... rajin bukan??..... hehehe...

perkara wajib no 2, pegang pensel... mesti kene pegang.... biar pon malaysia berperang... syarat paling wajib, pensel mesti kene pegang pada kedudukan yang sepatutnye....

syarat no 3.... mesti tido...... hahahahhahaaaa..... sebab walau macamane pon... mmg akan mengantuk, bile balik dari skolah.... btul x?? untuk mengelakkan mak aku dari membebel yang mane mmg hobi die,.... kene tido dengan bergaye....heheheeee.....

mmg kebiasaanye macam ni... melaenkan petang ade koko..... mak bagi kelepasan tuk tengok tv... koko padahal kul 5, tapi takut mak perasan tengok tv lame2, kul 3 da gerak da....

seme ni adalah idea adik aku... sangat bernas... kesimpulannye, mak aku x membebel da bile lepas balik skolah.... penah satu mase, aku xtido lagi.... tapi, skill dipraktikkan.... mak aku berbicare sorang diri...

"bagusnye anak aku..... penat2 pon cube wat homework.... bersungguhnye la nak belajar"......mmmmm..... dalam ati aku ni.... yesss!!!! berjaye.... sejuk ati aku dengar...

maafkan aku mak...kerane menipu... tapi... alhamdullilah.... sekarang mak aku bangga, aku da hampir menamatkan pengajianku di uitm dalam jurusan senibina..... adik aku pulak, si Hakim ni, da jadi Hafiz skang..... satu Al-Quran dalam kepale die.... aku lagi respect die.....

agak2 la kan.... klu aku bitau mak aku perkare sebenar sempena hari ibu ni, korang agak2 die marah x???

untuk ibu2 sedunia ni, andai aku salah tarikh hari ibu ni.... ketahiulah... hari ibu adalah hari-hari......sepanjang hari-hari..

Selamat Hari Ibu.... love you mum...

6 Comments


hohoho...
mane ade tpu sunat....
hehehe...
tp rasenye standard la bdk2 skola....
ble dh besar br pk blk ape yg dh kte wat dulu.....
berkat doa seorg ibu slalunya di makbulkan....
n of coz ur mom slalu mendoakan yg terbaik utk ank2 die sepjg hayat ank die..
btl x?


hehehe.. 2la pasal.. mak n adik2 aku dabest!!! abang aku?? errr... best kot..hhehe

JeckyllJellyA says:

tau x katun atasinchi..
aku slalu ckp kt mak aku'mama ni cam mak atasinchi r'
nnt die jwb 'yg buruk2 2 aku la'
pas2 wat mke mrajuk.n xnk tgk cite 2..
haha
tp evytime katun 2 men kt tv,die mest pggl aku'liya,katun feveret ko ni da stat!'

mak aku pling terel..


hahaha.. seme mak kat dunia ni terer kot... klu x, xlahir la orang yg hebat cam aku nih... hehe.. kau ke, sape2 la rase diri die hebat.. huhu..


huhu... adik mmg bijak.... tp yg peleknye, adik kene ajar abg... isk..isk....


abang kurang keberanian... adik terlebih kreatif.. hehe..

Copyright © 2009 OPTIMISME All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.