3

semalam

Posted by jackfred on Monday, May 04, 2009






04.03.09
7:47 pm

Lagi 15 minit, genap sehari detik pemergian seorang rakanku... Namanya allahyarham Joe. Walaupon tempoh perkenalan aku dengannya takde la lame, tapi cukup untuk aku tewas dengan perasaan aku. Jatuh jua akhirnya airmataku mendengar khabar pemergiannya... Sebelum detik pemergiannya, aku sering bertanyakan diriku, bilakah agaknya aku dapat menjenguknya yang telah koma di HUKM. kerana aku mmg berniat ingin untuk melwatnya di hospital.. dari sehari ke sehari aku menangguhkannya...

Bekas kekasihku tidak pernah penat bertanyakan aku, bilakah aku mahu pergi melawatnya... aku sering mengatakan, i will... sabar... keje banayk ni... die terlebih dahulu melawat arwah di hospital, dan katenye, better aku pergi.. sebab, doctor kate peluang nye untuk hidup hanylah 30-70... tetapi, selepas 2 hari perkhabaran itu.. aku mendapat berita yang die dah ok... doc kate die dah stabil....Aku dihantui perasaan serba salah.... Allahyarham juga adalah kawan kepada bekas kekasihku..Dengan kerja duniawi aku yang tersusun baek disebelahku,.. yang mana harus aku selesaikan pada dalam tempoh krikital dalam hidupku... Aku menganggapnya kritikal.. tapi… sekarang.. aku da tak tahu ape yang penting sebenarnye....Joe, maafkan aku.. urghhh..

Lepas ape yang berlaku dalam hidupku semalam.. aku dilanda,dihujankan dengan beribu pertanyaan yang memaksa diriku memberi jawapan kepadaku... Jawapan yang aku dapat adalah penyesalan.. aku sepatutnya lebih menghargai nilai sebuah persahabatan, jika aku tidak sanggup berada di mana dalam keadaan aku sekarang... Aku berasa kehilangan.. kosong.. walaupon telah lame aku tidak berjumpa dengan joe, tapi... kehilangannye semalam sudah cukup membuatkan aku termenung di depan kerja2 ku.. adakah ini harga yang perlu aku bayar untuk penyesalan yang aku sendiri tidak cukup kuat untuk menghadapinya... Adakah ini harga sebuah kehidupan kepada sesiapa yang tersilap membuat tafsiran sepertiku.. al fatihah joe.. semoga kau aman bersemadi disana. Aku akan pergi jua, aku mengharapkan kita akan bertemu di alam yang laen Cuma mustahil bagiku untuk mengetahuinya bila.. allah maha besar..
ya Allah ya tuhanku, ampunilah dosa2 rakanku ini, aku telah sedar erti sebenar, nilai persahabatan.. letakkanlah dia dalam golongan hamba yang kau cintai.. amin..
Tribute to Joe (1985-2009) Al Fatihah.

3 Comments


al-fatihah untuk allahyarham..
Hargai mereka yg masih berada disekeliling kita..


sabar la....
yg mati tu pasti...
yg hidup kne trskn hidup...
yg mati tu sedekahkan al-fatihah...
itu yg dpt membantu die di sana...


tuhan lebih menyayangi nya...

Copyright © 2009 OPTIMISME All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.